آشنایی با مبلمان اداری

شناحت بهتری مبلمان اداری و مزیت های آنها

آشنایی با مبلمان اداری

شناحت بهتری مبلمان اداری و مزیت های آنها

  • ۰
  • ۰

اگر موتورسیکلت شما دارای ترمز دیسکی است، هر چند وقت یکبار باید لنت ها را تعویض کنید. این بسیار مهم است که قبل از انجام این کار بدانید که چه کاری انجام می دهید. اگرچه سخت ترین کار در تعمیر و نگهداری موتورسیکلت نیست، اما در صورت از کار افتادن ترمزها، یک اشتباه بی دقت می تواند به قیمت جان شما تمام شود. اگر مطمئن نیستید که دستورالعمل‌ها را به درستی دنبال می‌کنید، توقف کنید و موتورسیکلت را نزد مکانیک ببرید.

این کار را بدون تجربه قبلی انجام ندهید.

 ترمز یکی از مهمترین ویژگی های ایمنی موتورسیکلت شماست. اگر با قطعات موتورسیکلت آشنایی ندارید، وسیله نقلیه خود را نزد مکانیکی که دارای گواهینامه است ببرید تا بر روی ساخت و مدل شما کار کند. یک اشتباه در تعمیر خانه می تواند کشنده باشد.

احتیاط! - با توجه به تعداد زیاد ساخت و مدل‌های موتورسیکلت، نمی‌توان دستورالعمل‌های منطبق با هر مورد را ارائه داد. این مقاله باید کتابچه راهنمای مالک موتورسیکلت شما را تکمیل کند، نه اینکه آن را جایگزین کند.

برای خرید ترمز به فروشگاه لوازم یدکی موتور سیکلت اینجا مراجعه کنید.

مکانیزم کالیپر ترمز را بردارید.

 معمولاً دو پیچ وجود دارد که کالیپر ترمز را روی دوچرخه نگه می‌دارد که به آچار سوکتی سایز 8، 10 یا 12 میلی‌متری نیاز دارد. تنظیم دقیق بسته به مدل و مدل متفاوت است.

اگر به جای سوکت از یک آچار کلید آلن استفاده می‌کنید، ممکن است بخواهید دو پیچ دیگر روی کالیپر را با نگه داشتن لنت‌های ترمز «ترک» کنید (کمی شل کنید). پس از برداشتن مکانیزم کولیس، آچار اهرم زیادی به شما نمی دهد.

لنت های ترمز را بردارید.

 اکثر موتورسیکلت ها دارای دو پیچ در لنت ترمز هستند. اینها معمولا یک سر کلید آلن دارند. برداشتن و نصب آنها با استفاده از سوکت کلید آلن برای اهرم بیشتر بسیار آسان تر است. هنگامی که پیچ‌ها شل می‌شوند، لنت‌ها یا می‌افتند یا می‌توان آن را با دست تکان داد.

برخی از تولیدکنندگان از کلیدهای لنت یا پین های نگهدارنده برای نگه داشتن لنت ترمز نیز استفاده می کنند. در صورت وجود این موارد را یادداشت کنید.

در اکثر مدل‌ها، یکی از دو لنت کمی متفاوت است تا در کولیس کنار شاخک‌های جلو قرار گیرد. با دقت نگاه کنید، زیرا جایگزین ها باید در شکل و موقعیت دقیق قرار گیرند.

پیستون های کالیپر را به عقب برگردانید.

 پیستون ها باید به راحتی در پشت جایی که لنت های ترمز قرار داشتند قابل مشاهده باشند. قبل از اینکه بتوانید لنت ترمز جدید خود را نصب کنید، باید این پیستون ها را تا حد امکان به داخل سیلندر کالیپر فشار دهید. این کار باعث می‌شود که در حین نصب لنت‌های جدید، پیستون‌ها از سر راه خود دور نشوند و مطمئن شوید که لنت‌های جدید با کناره‌های کالیپر همسطح هستند. در دوچرخه های 250 سی سی یا کمتر، ممکن است بتوانید پیستون ها را با دست به عقب برانید. برای دوچرخه‌های بزرگ‌تر، آن‌ها را با انبردست معکوس یا یک پیچ‌گوشتی با تیغه بزرگ به عقب فشار دهید.

اگر به طور تصادفی درپوش سیلندر اصلی را باز کنید یا هوا را به خطوط ترمز وارد کنید، باید خط ترمز را تخلیه کنید (به دفترچه راهنمای مالک مراجعه کنید). در بیشتر موارد این کار ضروری نیست.

پدهای جدید را نصب کنید.

 اطمینان حاصل کنید که پدهای جدید دقیقاً شکل و اندازه های قدیمی هستند. اگر اندازه دو پد متفاوت است (که معمول است)، مطمئن شوید که می دانید کدام پد در کدام سمت کولیس قرار می گیرد. لنت را وارد کنید، سوراخ های پیچ را با دقت با سوراخ های کولیس تراز کنید. پیچ ها را وارد کنید و فعلا با دست سفت کنید.

در اکثر موتورسیکلت ها نمی توان لنت ها را به سمت عقب نصب کرد زیرا فقط یک طرفه در کالیپرها قرار می گیرند. هنوز هم بهتر است برای هر موردی به موقعیت پدهای قدیمی توجه کنید.

مکانیزم کالیپر ترمز را دوباره نصب کنید.

با فرض اینکه لنت ها با طرفین کالیپر همسطح هستند و با سوراخ های پیچ هم تراز هستند، زمان آن رسیده است که مکانیسم کالیپر را روی روتور ترمز جلو محکم کنید. سوراخ‌های پیچ را روی کولیس و براکت یا شاخک‌های جلو (بسته به مدل) تراز کنید. پیچ ها را وارد کرده و با آچار گشتاور سفت کنید. بسیار مهم است که مشخصات دقیق ذکر شده در دفترچه راهنمای مالک خود را محکم کنید. گشتاور اشتباه می‌تواند باعث شود که پیچ‌ها در جاده جدا شوند یا در جاده شل شوند.

پیچ های لنت ترمز را کاملا سفت کنید.

به یاد داشته باشید، پیچ های لنت ترمز شما فقط با دست سفت شده اند. اکنون که کولیس ایمن شده است، می توانید به راحتی پیچ های کلید آلن را سفت کنید. به یاد داشته باشید که اگر مدل شما از آنها استفاده می کند، سنجاق یا سایر مکانیسم های ایمن را دوباره نصب کنید.

قبل از سوار شدن اهرم ترمز را پمپ کنید.

 فشار دادن پیستون های کالیپر به عقب باعث شد که مایع ترمز به داخل مخزن اصلی سیلندر برگردد. اولین فشردن اهرم تمام راه را بدون شما به دست می گیرد مقاومت t، گویی هیچ سیالی وجود ندارد. چندین بار پمپ کنید تا میزان مقاومت صحیح را روی اهرم احساس کنید و بتوانید مقاومت ترمزها را روی روتور جلو احساس کنید. به عنوان آخرین آزمایش، تایر جلو را با دست بچرخانید و تأیید کنید که می‌توانید با فشردن اهرم ترمز آن را متوقف کنید.

پس از تعویض ترمز هرگز این مرحله را فراموش نکنید. تا زمانی که روغن ترمز را به سمت پایین فشار ندهید، ترمزها کار نمی کنند.

اگر اهرم شل تر از حد معمول بود، موتورسیکلت خود را سوار نکنید.

تا 350 مایل بعدی به راحتی ترمزهای خود را ترمز کنید.

لنت های ترمز جدید برای درست کار کردن نیاز به یک دوره تنظیم دارند. برای 250 تا 350 مایل بعدی، با سرعت های آهسته تر سوار شوید و فاصله توقف بیشتری را در نظر بگیرید. این به شما امکان می دهد تا به تدریج ترمزها را فشار دهید و از خرابی ترمز یا آسیب به لنت یا روتور جلوگیری کنید.

سوالات متداول

با خط ترمز و مایع چه کار کنم؟

تصور می‌کنم عکس‌های بالا فقط برای تصویر هستند. هنگام انجام این کار می توانید خطوط ترمز را متصل نگه دارید. برای تعویض لنت ترمز نیازی به جدا کردن خطوط یا بهم ریختن مایعات ندارید. سطح روغن ترمز خود را بعد از آن بررسی کنید، اما باید پرتر باشد، زیرا لنت های جدید ضخیم تر از لنت های فرسوده خواهند بود.

منبع: https://www.wikihow.com/Change-Motorcycle-Disc-Brakes

  • ۰۱/۰۵/۳۱
  • مهدیه نبوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی